Od 1 października funkcja live commerce będzie dostępna na Instagramie. Koniec z zakupami na Facebooku!
Kto pamięta czasy pandemii i wszechobecnych live’ów z zakupami? Bardzo szybko stały się popularne i podbiły serca internautów. W dobie zakazu wychodzenia do sklepów i ograniczenia kontaktów – live’y z przeróżnymi produktami i często zabawnymi prowadzącymi stały się jedną z nieodłącznych elementów social mediów.
Nowy format zdobył tak duże uznanie, że Facebook postanowił wprowadzić funkcję Live Shopping. Polegała ona na tworzeniu listy produktów i oznaczaniu ich w transmisji, co bardzo ułatwiało zakupy. Jednak od 1 października 2022 roku, wspomniana funkcja nie będzie już dostępna.
Decyzję o likwidacji Live Shopping Meta tłumaczy tym, że konsumenci coraz bardziej skupiają się na krótkich formatach wideo, m.in. Reels. Live commerce nadal będzie dostępny na Instagramie.
Live commerce odnosi wielkie sukesy w Chinach, co napędza zainteresowanie globalnych gigantów. W przypadku Facebooka nie przełożyło się to na realne korzyści biznesowe, dlatego Meta postanowiło postawić na wideo i live commerce na Instagramie.